Ce invatEducatie

Taijiquan pentru un corp sanatos, puternic si flexibil

Cauti o forma de miscare fizica pe care s-o poti practica indiferent de anii pe care-i ai, de bolile de care suferi si de kilogramele pe care le porti in spate? Taijiquan, o arta a miscarii de origine chinezeasca, s-ar putea sa corespunda cautarilor tale.
Considerata drept o arta de cultivare a sanatatii si de mentinere a tineretii si longevitatii, Taijiquan poate fi practicata si in copilarie, dar si la adanci batraneti.

Flexibilitate si echilibru

Practica straveche chineza, Taijiquan este o forma a artelor martiale care foloseste miscarile lente. Vestea buna este ca practicand-o regulat, vei arde calorii si vei reusi sa dai jos din surplusul de greutate. Dar principalul scop al acestei forme de miscare este eliberarea de stresul cotidian, destinderea mintii, precum si imbunatatirea conditiei fizice si a nivelului energetic. “Pot sa practice fara nicio problema si persoanele care au probleme cu greutatea, fiindca miscarile nu sunt dificile, majoritatea sunt usor de executat”, e de parere Valentin Cioveie, instructor in arte martiale si doctor in filosofie. Mai mult, axandu-se pe capacitatea de a imbunatati flexibilitatea si echilibrul corpului, ea este recomandata si persoanelor de varsta a treia. “Ceea ce ofera unicitate acestei forme de arte martiale este capacitatea fiecaruia dintre noi de a o practica. Batranii, persoanele supraponderale precum si bolnavii de artrita pot participa la cursurile de Tai chi”, declara Bill Douglas, profesor de Tai chi si fondatorul Zilei Mondiale de Tai Chi. Un exemplu viu in acest sens il constituie un maestru chinez in varsta de 118 ani, care nu numai ca se tine foarte bine la anii sai si cantareste cateva kilograme in plus peste greutatea ideala, dar practica cu regularitate Tai chi. “Meditatia in miscare”, cum mai este denumita aceasta practica presupune exercitii lente, pline de gratie si fluiditate, care ajuta la intarirea muschilor si a tendoanelor.

Lupta cu dependentele, inclusiv cu dependenta de mancare

Taijiquan te ajuta sa-ti recunosti dependentele si sa lupti cu ele, sa-ti constientizezi lipsa de motivatie si s-o elimini. “Daca e practicat regulat, Taijiquan te ajuta sa scapi de orice dependenta, depinde insa si de om si de vointa pe care o are. In momentul in care apare gandul: ‘vreau sa mananc’, il identifici. Chiar daca acest gand este obsesiv, tu poti sa intri in sala, sa-ti faci antrenamentele, seria de miscari, iar gandul la un moment dat va disparea. In meditatie, parte din Taijiquan, ajungi sa inveti sa te lupti cu gandul, in primul rand sa-l identifici atunci cand vine sa te vizitieze, sa te obisnuiesti sa te confrunti cu el si sa nu te lasi in voia lui”, sustine Valentin Cioveie. Poti sa ajungi sa scapi de dependenta de mancat, iar Taijiquan poate deveni parte din stilul tau de viata. In loc sa te duci de la serviciu direct acasa ca un robotel, sa mananci, apoi sa te sui in pat si sa privesti la televizor, rotaind covrigei si snacks-uri fara control sau sa te postezi in fata calculatorului ore in sir si sa mananci in fata tastaturii, mai bine rupi motononia si sedentarismul si faci miscare fizica. “Primul lucru pe care-l recomand este sa nu faci o obsesie din faptul ca esti mai gras! Esti un om normal si trebuie sa fii tratat ca un om normal. Dar asta nu inseamna ca te duci acasa si esti sedentar. Mai bine iti faci program pentru a doua zi, te duci la antrenamente si te eliberezi de stres. Bucurestiul este un oras foarte obositor si stresant, chiar si atunci cand nu e agresiv. Daca mintea iti ramane in interior si tu ramai calm, cred ca te afecteaza mult mai putin, iar Taijiquan este o cale spirituala”, considera bucuresteanul Valentin Cioveie, instructor cu dubla educatie: academica si sportiva.

Taijiquan pentru un corp sanatos, puternic si flexibil
Taijiquan pentru un corp sanatos, puternic si flexibil

Curs de Taijiquan si Sua Lak Hang in Bucuresti

Bucurestenii, atat copiii cu varste de la 6 ani, cat si adultii, au acum ocazia sa descifreze tainele acestei arte chineze de la Valentin Cioveie, care va tine un curs de Taijiquan si Sua Lak Hang in sediul scolii Gimnaziale de Arte nr. 5 (str. Gheorghe Petrascu 55, fost 49, chiar langa bisericuta de lemn, in apropierea Stadionului National Lia Manoliu). “Am studiat filosofia (doctorat in ianuarie 2003), istoria religiilor si teologia (in Germania). In prezent predau istoria religiilor in regim de colaborare la masteratul de Studii Europene din cadrul Facultatii de Litere, Universitatea Bucuresti si colaborez cu Universitatea LMU din München, Germania. Insa cea mai influenta intalnire a mea a fost cea cu maestrul thailandez Lao Vongvilay in a carui scoala (Munchen, Germania ) am predat atat adultilor cat si copiilor timp de patru ani. Acordul de a preda in Romania l-am primit acum cativa ani. Am predat pana acum unor grupuri mici atat stil extern cat si stil intern. Ma intereseaza mult imbinarea performantei intr-un domeniu cu dezvoltarea echilibrata a fiintei umane facuta in directia a ceea ce traditional se numea intelepciune”, a precizat instructorul. Valentin Cioveie a inceput artele martiale inainte de 1989 si are o lunga educatie in karate (Shihan Leonardo Voinescu, Shihan Georg Nicolau: Romania, Germania), unde a obtinut centura neagra si a predat 2 ani, in Kung Fu (Sifu Lawrence Hill: New York) si Taijiquan (Maestrul Cezar Culda, Maestrul Zhu Rong Fu: Romania). Cursul de Taijiquan, o arta a miscarii de origine chinezeasca, pe care vrea sa-l sustina, are atat aplicatii martiale, cat si terapeutice si artistice. Aceasta arta este o disciplina foarte veche in care o serie recunoscuta de maestrii au studiat prin meditatie in miscare corpul uman atat din punct de vedere anatomic, energetic, cat si al dobandirii unei stari de pace si liniste a mintii. Din cele 5 stiluri mai cunoscute ale Taiji-ului cursul se axeaza pe stilul Yang. In plus, instructorul va oferi bazele de miscare generale ale stilului Shaolin Kung Fu prin intermediul stilului thailandez Süa Lag Hang (‘Tigrul la panda’). Cursul este gandit ca un complement la activitatea intelectuala si artistica a participantilor.

Scopul acestui curs este:
1) Dezvoltarea unui corp sanatos, puternic si flexibil. Eliminarea tensiunilor si blocajelor psihice si corporale si dobandirea unei capacitati de a te misca fluid si liber in cadrul unui numar de forme (scheme) de miscare.
2) Deoarece este vorba de un stil intern al artelor martiale, adica unul in care accentul se pune pe cultivarea si utilizarea energiei interioare si dobandirea unei stari meditative, antrenamentele au drept rezultat acumularea unei stari de calm interior si de control emotional marit. Totodata este vorba de o practica impotriva imprastierii, a dependentelor (cum ar fi cea de computer), a lipsei de motivatie etc.
3) Practica Taiji-ului si a stilului Süa Lag Hang ajuta in solutionarea unor situatii sociale delicate ce apar intr-un mediu urban supraaglomerat si caracterizat de un grad ridicat de stres si agresivitate, cum este mediul bucurestean. Siguranta si pacea interioara conduc la evitarea mai usoara sau dezamorsarea rapida a unor situatii limite (agresiuni verbale si fizice pe strada etc.).
Instructorul Valentin Cioveie este in contact cu maestrii Lao Vongvilay (München, Germania): www.tiger-kungfu.de si Maestrul Cezar Culda (www.giqong.ro) si maestrul Zhu Rong Fu (Romania, Bucuresti).
Taxa pentru cursurile sustinute de Valentin Cioveie este de 40 RON/luna pentru copii, respectiv 80 RON/luna pentru fiecare participant din a doua grupa. Fiecare grupa (grupa de copii, respectiv cea de adulti) are doua antrenamente saptamanale, adica 8 antrenamente pe luna, fiecare de 1h 30′. Detalii suplimentare legate de organizarea cursului de Yang Taijiquan, precum si informatii despre bazele de miscare ale stilului Süa Lak Hang (‘Tigrul la panda’) poti obtine trimitand un e-mail la valentincio@yahoo.de sau la contact@clubulgrasilor.ro.
Atunci cand te decizi sa alegi sa practici una din formele stilului de Taijiquan, daca vrei sa simti pe pielea ta beneficiile pentru sanatate, trebuie sa inveti de la profesionisti sa stapanesti si sa executi corect miscarile, sa te tii de antrenamente si sa practici cu regularitate.

Etichete

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Vezi si ...

Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker