Ce citesc

Nutritia optima pentru copilul tau

20 milioane de copii cu varsta sub cinci ani din lumea intreaga sunt supraponderali. Nici in privinta micutilor obezi, lucrurile nu stau mai bine; numarul acestora s-a triplat in ultimii 20 de ani. Daca sunteti ingrijorati de greutatea copilului vostru, celebrul nutritionist britanic Patrick Holford, este dispus sa va ajute.

Nu este nevoie sa va deplasati pana in Anglia, la Institutul pentru Nutritie Optima, ca sa-l gasiti pe directorul Patrick Holford. Este suficient sa-i urmati sfaturile pe care le-a scris in cartea Nutritia optima pentru copilul tau, aparuta la Editura All. Impreuna cu Deborah Colson, specialista in nutrite, dar care se ocupa si de copiii care au tulburari de comportament, invatare si dezvoltare, Holford isi propune sa-i ajute pe parintii din lumea intreaga sa imbunatateasca sanatatea, comportamentul si inteligenta copiilor.

In cele peste 300 de pagini ale cartii gasiti informatii despre puterea proteinelor, grasimile bune si rele pentru copii, vitaminele si mineralele magice, precum si despre felul in care puteti evita antinutrimentele. Daca vreti sa-i dati un start bun copilului, hraniti-i bine creierul.
Autorii dau sfaturi si celor care au probleme cu obezitatea, supraponderalitatea, dar si micutilor cu alergii alimentare si alte tulburari de alimentatie. Parintii care mai au nevoie de tactici de gherila in supermarket le pot gasi de asemenea in carte. Cei care nu stau bine cu timpul, pot citi rezumatul de la sfarsitul fiecarui capitol. Parintii care lasa copiii in grija bunicilor si a bonelor si nu stiu prea multe despre comportamentul alimentar al prichindeilor, pot sa afle in cateva minute o serie de informatii utile despre copiii lor, completand chestionarele din carte. In final, iata 10 sfaturi ale celor doi autori pe care le-am extras din Nutritia optima pentru copilul tau.

Nutriție optimă pentru copilul tău
Nutriție optimă pentru copilul tău
  • 1. Includeti cateva proteine in fiecare masa pentru a-i mentine echilibrul glicemiei
  • 2. Alegeti legume care contin proteine precum fasolea, lintea, broccoli.
  • 3. In cazul proteinelor de origine animala precum: oua, peste, carne slaba, mergeti pe alimente organice
  • 4. Pentru grasimi benefice, apelati la nuci si seminte.
  • 5. De doua, trei ori pe saptamana copilul trebuie sa aiba pe masa sardine, macrou, hernig, scrumbie afumata sau somon. Acesti pesti sunt o buna sursa de grasimi omega-3.
  • 6. Fructele si legumele proaspete, de culoare verde inchis si radacinoasele sunt cele mai sanatoase. Cel putin cinci portii de legume zilnic.
  • 7. Dieta bogata in fibre mentine flora intestinala si regleaza tranzitul intestinal.
  • 8. Evitati alimentele prajite, produsele procesate in exces, ouale prajite, zaharul si produsele din zahar, in special cele care se termina in –oza: maltoza, sucroza, detroza.
  • 9. Evitati bauturile dulci
  • 10. Asigurati-va ca micutul dvs este activ in fiecare zi, fie ca practica un sport sau plimba cainele.
Etichete

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Vezi si ...

Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker