Cum si cat manancMancare

Moderatie dupa Pasti

Oua rosii, pasca, miel, fripturi si cozonaci. Cine sa le reziste, mai ales dupa o lunga perioada de post? Foarte bine, daca te-ai infruptat de Pasti si ti-ai facut toate poftele. Acum insa gata cu joaca. E timpul sa arzi caloriile si sa revii la moderatie.

Sarbatorile pascale au trecut, bucatele traditionale: drobul de miel si pasca se imputineaza, deci nu-ti ramane decat sa spui adio supraalimentarii si sa-ti indrepti toata atentia spre redobandirea siluetei.
“Incercati sa inlocuiti carnea, dulciurile si grasimile cu salate si fructe si rezervati-va timp pentru plimbarile in aer liber sau sport”, asa suna sfatul dr. Tudor Ciuhodaru, medic primar urgenta la Spitalul Sf. Ioan din Iasi. Un alt doctor, nutritionist celebru ca a slabit vedete, medicul Mihaela Bilic e si ea de parere ca “trebuie sa mananci mai putin din ce mancai tu pana acum. Daca mancai 5 sarmale, acum vei manca doar 3 si daca nu slabesti atunci vei reduce la doua si chiar la o sarma.”
Medicii accentueaza rolul salatelor de cruditati si chiar daca nu-ti interzic preparatele de carne, iti recomanda carne cu moderatie. Alege-o pe cea slaba, facuta pe gratar sau la cuptor, careia poti sa-i asociezi o garnitura de legume, tot la gratar. Unii medici recomanda prudenta maxima in asocierea alimentelor, mai cu seama daca pica greu la stomac si in special celor care vin dupa post. Branzeturile au intaietate, apoi legumele si carnea de pasare. Friptura, sarmalele, daca tii neaparat sa le ai pe masa, consuma-le separat, nefiind recomandat amestecul de friptura cu oua, al carnii de miel cu cartofii. Nu da iama in dulciuri si fructe imediat dupa masa. A, nu ai terminat meniul? Fa si tu o pauza, nu e nunta sa mananci pe banda rulanta. Intre mese trebuie sa mai si respiri, sa te misti, sa razi, sa discuti, sa faci altceva. Nu sa stai cu mancarea sub nas. Ia-ti ragaz cel putin jumatate de ora intre felurile de mancare pentru a evita senzatia de suprasaturatie. Iar cu 2-4 ore inainte de culcare, nu mai baga nimic in gura, in afara de apa. In caz contrar, somnul tau ar putea fi compromis.

Fructe si legume, la greu

Daca simti nevoia sa faci o cura de detoxifiere, poti consuma legume si fructe in voie. O felie de ananas crud (nu din conserva) face minuni in privinta digestiei. Daca nu-ti place, il poti inlocui cu kiwi, are aceleasi proprietati. Pomelo, grepfruit, portocale, lamai pot fi pe masa ta din belsug si te pot ajuta in demersul tau la revenirea catre silueta initiala. Fructele te vor ajuta sa-ti recapeti energia, dar nu miza numai pe ele.

Mancare putina, miscare multa

Balanta mancare/miscare fizica trebuie sa ramana in echilibru tot timpul. Si daca reduci cantitatea de mancare pe care o consumi zilnic si nu slabesti, trebuie sa umbli la arderi. Cum poti arde mai bine caloriile ingurgitate decat facand sport? Fitness, sala, alergari pe banda, cardio… Nu-ti plac. Ei bine, nu te obliga nimeni, poti alerga prin parc, te poti da cu bicicleta sau pur si simplu poti sa te plimbi. Dar fa-o zilnic si cel putin 30 de minute.

Etichete

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Vezi si ...

Close
Close