Cum previn / tratezSanatate

Jogging-ul te slabeste si iti prelungeste viata

Alergarea vioaie te ajuta sa slabesti, sa-ti mentii inima sanatoasa si sa traiesti mai mult. Se spune ca prin jogging poti arde chiar si 8 calorii pe minut.

In timp ce nutritionistii il indica in lupta cu kilogramele in plus, Comitetul European de Cardiologie il recomanda ca fiind unul dintre sporturile care contribuie la cresterea sperantei de viata. Daca ai gasit toate motivele s-o iei la fuga… pregateste-ti corpul pentru jogging, cu o scurta incalzire.

Cate ore sa alergi ca sa slabesti 1 kg?

O persoana care cantareste 70 de kilograme, daca alearga 3 kilometri, poate scapa de 200 de calori, adica de bucata de pui pe care tocmai a mancat-o la pranz. Depinde insa si de viteza cu care alearga… Daca vrei sa-ti calculezi singur, tine cont de faptul ca intr-o ora de jogging, cu ritm moderat, poti arde aproximativ 600-700 calorii (10 min=100cal). Asadar, ca sa dai jos 1 kilogram, fara sa tii o dieta speciala, trebuie sa arzi 7000 calorii. In ore de jogging ar insemna 9-10 ore, dar cine poate alerga asa de mult, doar pentru a slabi 1 kilogram? Sa nu exageram… N-o sa ne dam duhul, alergand atat de mult! Important este sa incepi treptat cu 15-20 de minute pe zi, dar sa te tii de treaba si sa cresti durata si ritmul pana ajungi la o ora de alergare si la 3-4 kilometri parcursi. Ca sa dai jos grasimea in exces, trebuie sa alergi zi de zi. Ei bine, daca nu poti zilnic, straduieste-te macar de trei ori pe saptamana. Important este sa respecti programul de jogging. Daca vei munci, dupa eforturi, vor veni si rezultatele. Iar daca slabesti 500 de grame pana la un kilogram pe saptamana se numeste deja succes! Daca vei ajunge sa slabesti 4 kilograme pe luna, nu numai ca iti vei pastra sanatatea, dar si trupul tau va arata bine, fiindca nu dai jos multe kilograme odata.

Nu atenta la frigider!

Dupa o sesiune de alergare, nu da iama in frigider. Ideea e sa creezi un deficit de 1000 de calorii pe zi, daca vrei sa slabesti macar un kilogram pe saptamana. Degeaba te chinuiesti sa le arzi prin jogging, daca pe urma golesti frigiderul. Un atu al alergarii este acela ca iti activeaza metabolismul. Stiu, mancatul te facea fericit. Nicio problema si jogging-ul iti poate oferi acelasi lucru, avand in vedere ca in timpul efortului corpul secreta endorfine. In loc sa mananci 20 minute, mai bine alergi si hormonii fericirii te vor invada, fara sa-ti afecteze silueta. Dar nu sari peste mese! Depui efort destul alergand, deci trebuie sa ai o alimentatie echilibrata si sanatoasa. Evident, nu alergi pe stomacul gol, iei si tu o gustare inainte cu doua ore de jogging, iar dupa sa nu uiti sa bei apa si lichide. Este indicat sa te hidratezi cand faci jogging, pentru a inlocui fluidele pierdute si pentru a preveni oboseala. Iar la o ora dupa antrenament, poti manca, fara sa exagerezi cu portiile.

Adio stres, inima puternica…

Profita de vremea frumoasa de afara si alearga in aer liber. Astfel, iti vei oxigena creierul si vei inlatura stresul. In plus, iti tonifici musculatura, o intaresti si, pe deasupra, iti imbunatatesti activitatea cardiaca. Nu te speria daca inima o va lua la trap! Va bate mai repede, pentru ca va pompa mai mult sange in sistemul cardiovascular, dar asta e de bine, pentru ca va duce la o oxigenare intensa a muschilor. Activitatea hormonilor si enzimelor ce sustin dezvoltarea musculaturii este astfel stimulata, inima beneficiaza, de asemenea, de aportul de oxigen, iar grasimile in exces din organism se topesc. Dupa cateva antrenamente te vei obisnui cu bataile puternice ale inimii. In afara de beneficiile asupra inimii, plamanilor, musculaturii si siluetei, alergarea tine departe de tine si diabetul. “Poti sa fii in categoria fitness, nu fatness daca faci zilnic 30 de minute de activitate fizica. S-a demonstrat stiintific ca aceasta va reduce riscul de a face diabet cu 50%”, a precizat prof.dr. Nicolae Hancu,un renumit diabetolog roman.


Speranta de viata prelungita cu 5-6 ani

Cercetatorii englezi au demonstrat, intr-un studiu prezentat publicului de catre MediHelp International, ca un program regulat de jogging poate mari speranta de viata cu 6 ani in cazul barbatilor si cu 5 ani in cel al femeilor. Studiul a fost realizat cu ajutorul a 1.116 barbati si 762 femei care practica jogging-ul. Acestia au fost comparati cu oameni care nu practica acest sport si au fost rugati sa ofere detalii despre stilul lor de viata, detaliind si cat timp isi petrec facand jogging si in ce ritm. Au fost urmariti pe o perioada de maxim 35 de ani, iar persoanele care au decedat in timpul studiului au fost inregistrate. “Acest studiu este incurajator pentru toti cei care fac jogging. Este cunoscut de mult timp faptul ca exercitiile fizice sunt benefice pentru sanatate, dar este foarte bine de stiut ca nu trebuie sa fii atlet de performanta sau sa alergi la maraton pentru a avea aceste beneficii”, a spus dr. Leo Creaney, specialist in ortopedie si sport la Centrul Musculoskeletal BUPA, din Londra.
Rezultatele studiului recomanda jogging-ul intre o ora si doua ore si jumatate in fiecare saptamana, intr-un ritm lent sau mediu. Acest obicei poate creste speranta de viata in comparatie cu cea a unei persoane care nu face jogging. Daca alergi doua sau trei zile in fiecare saptamana este mai mult decat suficient pentru a avea o viata lunga si sanatoasa.

Etichete

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Close