Ce invatEducatie

8 trucuri cu apa ca sa alungi oboseala

Oboseala devine o stare permanenta? Ai un nivel scazut de energie, desi ziua de munca nu s-a incheiat? Dietele dezechilibrate, lipsa unor minerale din organism cum ar fi magneziul, care contribuie la reducerea starilor de oboseala si extenuare, sau pur si simplu volumul prea mare de munca pot fi principalii vinovati. Dar pentru ca nu-ti permiti sa renunti la zilele pline, insa iti doresti ca ele sa fie senine, poti apela la cateva metode care sa te energizeze.

Cristina Eremia
                       Cristina Eremia

Pe langa alimentatie, careia trebuie sa-i dai o mai mare atentie, atat in privinta calitatii, cat si ponderii alimentelor pe care le introduci in corp, felul in care le combini, proportia justa intre glucide, proteine, lipide, minerale, fibre si carbohidrati, trebuie sa fii atent si la suplimentele pe care le iei. La lansarea MagneVie Express, cel mai nou supliment alimentar pe baza magneziu si vitamina B6 lansat pe piata romaneasca de catre Sanofi Romania, a venit si Cristina Eremia, Life & Career Coach, care a aratat ca exista si “diete” de viata foarte naturale si usor de accesat, menite sa ridice nivelul energiei si sa alunge oboseala. Iata 8 trucuri care folosesc, un ingredient simplu si la indemana, dar vital: apa.

  1. Bea apa in mod frecvent. Oamenii de stiinta au demonstrat ca unul dintre factorii principali care provoaca oboseala e deshidratarea. Corpul nostru e alcatuit in proportie de 70% din apa. Efectele deshidratarii sunt scaderea metabolismului, senzatia de oboseala sau diminuarea fortei musculare. Numai o scadere de 2% a cantitatii de apa din corp reduce performanta fizica si mentala in mod vizibil. Cu doua cani de apa si o pauza de 15-20 de minute se pot rezolva majoritatea durerilor de cap, precum si multe simptome de oboseala sau dureri articulare. Putem rezista saptamani fara mancare, dar doar 3 zile fara apa. Sticluta cu apa ar trebui sa fie un accesoriu indispensabil din poseta ta, impreuna cu telefonul, tableta, cardul si rujul. Hidratarea este absolut necesara, de aceea in fiecare zi trebuie sa-i furnizezi organismului lichidele necesare pentru o functionare optima. In caz contrar, presiunea sangelui scade, creierul risca sa nu se mai oxigeneze cum trebuie si de aici intrevine starea de moleseala.
  2. Da-ti cu apa pe fata cand te simti crispata si tensionata. Senzatia de racoare scade temperatura faciala, calmeaza tensiunea intracraniana si simtim imediat efectul de relaxare si limpezire mentala. De asemenea, sa nu uitam de spatele lobului urechii si de incheieturile mainilor si gleznelor – sunt zone puternic vascularizate, in care arterele se afla imediat sub suprafata pielii, astfel incat racorirea lor produce o stare de calm la nivelul intregului corp.
  3. Fa dus sau baie cu sare. Contactul cu apa trezeste emotiile arhaice ale bebelusului si implicit sentimentul de a fi in siguranta, protejat. Astfel se detensioneaza muschii, se destind capilarele, irigand mai bine tesutul organelor interne. Totodata, sarea are efect purificator, relaxant, curata si detoxifica pielea, in timp ce apa calda provoaca declansarea neuronala de endorfine, actionand direct asupra reducerii senzatiei de tensiune sau agitatie. Spre exemplu, in plan psihologic iti poti imbunatati relatia cu partenerul si familia prin ritualul dusului imediat cand ajungi acasa de la serviciu. Te ajuta sa te relaxezi si sa te detasezi de problemele de la locul de munca, te oferi reintalnirii cu cei dragi proaspat(a) si senin(a).
  4. Inoata. Daca reusesti sa iti cultivi practica aceasta dimineata iti vei incepe activitatea profesionala plin(a) de energie si voie buna. De asemenea, iti intaresti musculatura, fortifici si flexibilizezi articulatiile, stimulezi circulatia sangelui si irigarea optima a organelor interne, favorizand o mai buna functionare a intregului corp. In plus, daca vrei sa slabesti, inotul te ajuta. O ora de inot, in bazin te va face sa arzi intre 400 si 600 de calorii. De asemenea, iti fortifica articulatiile, dezvolta musculatura, combate celulita si imbunatateste circulatia sangelui.
  5. Fa gimnastica aerobica la piscina. Daca iti place miscarea mai dinamica, poti incerca aceasta varianta, prin care corpul tau beneficiaza de un foarte placut masaj hidraulic pe masura ce iti faci exercitiile preferate. Efectul antistres e garantat. Nu trebuie sa stii sa inoti si daca ai cateva kilograme in plus, apa va sustine o parte din greutatea corporala, iar articulatiile au mai putina greutate de suportat, deci poti practica fara probleme.
  6. Bucura-te de ploaie, fie ca doar deschizi fereastra si inspiri aerul reavan, umplandu-ti plamanii cu aer purificat, fie ca te plimbi sau alergi prin ploaie si simti senzatia de prospetime ce vine din atingerea racoroasa a stropilor de ploaie ce-ti ating chipul si corpul. Si daca iti vine sa canti, imagineaza-ti ca esti Fred Astaire? Ajuta si asta.
  7. Contempla un acvariu cu pesti. Studiile arata ca aceasta practica poate scadea presiunea sangvina si reduce nivelul de stress. Iar mintea se poate detasa de gandurile chinuitoare si tu iti poti relaxa tensiunea emotionala, lasandu-ti trairile sa pluteasca impreuna cu pestii… intr-un dans lent si odihnitor.
  8. Tine o mica fantana arteziana in camera sau birou. Dincolo de posibilitatea de a contempla curgerea apei (efecte similar cu acvariul), susurul acesteia are efecte detensionante asupra creierului tau, scazand frecventa undelor cerebrale catre Alpha – caracteristice starii de relaxare si odihna. Iar in feng shui se considera ca apa curgatoare optimizeza nivelul de energie, si daca este situata in locatia potrivita, creste starea de sanatate si chiar norocul.

Intr-o lume atat de solicitanta si agitata e important sa ne alocam momente pentru noi insine, spatii pentru suflet, in care sa ne ingrijim fiinta si corpul. ”Fa-ti acest obicei, si descopera care sunt metodele care functioneaza pentru tine! Retetele sunt personale si le gasesti prin observare de sine, nu prescrise de doctor. Realizeaza-ti propriul “kit al seninatatii” de obiecte si practici personale”, e de parere Cristina Eremia. Totul e sa te simti bine in pielea ta si sa alungi stresul si oboseala. Iar daca nu reusesti, cauta alte trucuri, du-te la medic, apeleaza la psiholog.

Etichete

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Vezi si ...

Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker