Cum previn / tratezSanatate

10 greseli in curele de slabire

30% dintre romance sunt supraponderale. 20% dintre barbati au o greutate peste normal. Obezitatea este in topul factorilor de risc la romani si nici generatiile viitoare nu sunt scutite de problemele greutatii corporale.

In tara noastra, obezitatea infantila devine ingrijoratoare, 40% dintre copii fiind obezi. In acest context tot mai multi conationali sunt tentati sa apeleze la curele de slabire.

Romania in topul european al supraponderalilor

Ca suntem oameni cu greutate la propriu, o confirma chiar batranul nostru continent: “ultimele date ne plaseaza pe locul trei in Europa, cu 50% din populatie supraponderala si 25% obeza. Dupa cum arata statisticile Institutului de Endocrinologie „C.I. Parhon”, din Bucuresti, Romania a urcat pe locul trei al supraponderalilor din Europa. Aceasta dupa ce, in 2003, statisticile europene ne clasau pe locul 23 in privinta procentului de persoane supraponderale, cu tot cu obezi. Specialistii pun ascensiunea nefericita a tarii noastre in topul european al supraponderalilor, in special pe seama trecerii primei „generatii fast-food” de dupa ’90 in randul adultilor”, sustine lector dr. Lygia Alexandrescu, nutritionistul Clinicii Natural Silhouette. Asadar, e timpul sa renunti la consumul produselor fast-food si sa ai mai multa grija de sanatatea ta. Nu vei mai ingrosa profiturile restaurantelor de profil, in schimb vei slabi mai usor si vei economisi bani.

Slabeste un kilogram pe luna

Sa-ti schimbi stilul de viata, inclusiv cel alimentar, nu este deloc usor. Trebuie sa ai rabdare.“Din pacate, majoritatea celor care au probleme cu greutatea isi doresc sa scape de surplusul ponderal peste noapte si refuza sa inteleaga ca asa ceva nu este posibil, este de parere Lygia Alexandrescu. Cu intentia de a trage un semnal de alarma asupra problemelor de greutate, nutritionista puncteaza cateva sfaturi de care ar trebui sa tii cont daca te apuci de dieta, ca sa scapi de surplusul ponderal.

1. Nerabdarea si obiectivele nerealiste – Studiile arata ca persoanele care slabesc intr-o perioada suficient de lunga, se mentin mai bine la greutatea normala. Un ritm de scadere ponderala sanatos este cuprins intre o jumatate si un kilogram pe saptamana.
2. Absenta micului dejun – consumarea zilnica a unui mic dejun copios este esentiala pentru furnizarea energiei necesara organismului inca de dimineata si pentru prevenirea aparitiei poftei de dulce.
3. Cantitatea mare de alimente ingerate – Alimentele consumate trebuie contabilizate atat cantitativ cat si calitativ. De multe ori, e indicat sa se noteze tot ce se consuma si mai ales la ce ora.
4. Hidratarea insuficienta – Pentru controlul greutatii si pentru mentinerea starii de sanatate se recomanda un aport mediu de apa, de 30 ml/kg corp/24 h.
5. Alegerea sucurilor de fructe in locul fructelor– E o greseala, pentru ca sucurile sunt bogate doar in calorii, in timp ce fructele contin si multe fibre.
6. Continutul mare de grasimi – Aceasta greseala poate fi evitata prin citirea atenta a etichetelor produselor, mai ales in timpul unei diete. O atentie speciala trebuie acordata continutului de grasimi saturate si de sodiu.
7. Excluderea alimentelor preferate – Eliminarea completa din meniu a unor alimente care toata viata ne-au facut placere nu face decat sa stimuleze pofta fata de aceste alimente si sa produca un sentiment de frustrare. De aceea, puteti consuma ocazional si in cantitati mici, aceste alimente.
8. Consumul exclusiv de salata – Poate fi o mare capcana, pentru ca in compozitia salatelor exista de multe ori sosuri, branza si crutoane, toate aducatoare de calorii.
9. Mancatul in oras – A devenit si la noi o practica, mai ales in randul persoanelor foarte ocupate. Trebuie inteles insa, ca modul de preparare si ingredientele folosite in bucatariile restaurantelor nu sunt dintre cele mai dietetice.
10. Infometarea – Atunci cand in dieta zilnica exista un numar foarte redus de calorii (mai putin de 1400), metabolismul incepe sa incetinesca viteza arderilor. In plus, in momentul in care se renunta la infometare, kilogramele se depun imediat si chiar in numar mai mare.

In concluzie, tine dieta, dar nu face greseli, sustine specialista. Cand incepi o dieta si rezultatele intarzie sa apara, puneti intrebarea: ce ai mancat si cum ai mancat? Acum stii care sunt greselile si le poti evita in timpul curei. Clubul grasilor iti ofera 6 sfaturi ca sa slabesti sanatos si te indeamna sa consulti medicul in privinta regimului de slabire.

Etichete

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Vezi si ...

Close
Close